Exclusieve recensie van Notcoin (NOT): Alles Wat Je Moet Weten

Op 9 mei 2024 kondigde Binance de lancering aan van de 54e fase van haar nieuwe coin mining project – Notcoin (NOT), een community token dat gebruikers laat kennismaken met web3 via een mining mechanisme gebaseerd op klikken.

Notcoin (NOT) gameFi

Wat is Notcoin (NOT)?

Notcoin is een gratis en gebruiksvriendelijk Telegram-spel waarbij spelers munten verdienen door op hun telefoonscherm te tikken. Sinds de lancering op 1 januari 2024 is het immens populair geworden, met meer dan 30 miljoen deelnemers en een dagelijks gemiddelde van 5 miljoen actieve gebruikers, waardoor het het vijfde gerangschikte kanaal is in termen van data op Telegram.

Begin maart introduceerde Notcoin een functie waarmee elitespelers een grote hoeveelheid in-game valuta kunnen omzetten in NFT-vouchers, die kunnen worden verhandeld voordat de token officieel wordt uitgebracht. Spelers kunnen ervoor kiezen om 10 miljoen of 100 miljoen in-game munten in te wisselen voor NFT-vouchers met korting. Deze NFT’s zijn momenteel beschikbaar voor vroege handel en prijzen op het TON ecosysteem NFT handelsplatform Getgems en kunnen worden ingewisseld voor tokens zodra ze officieel worden uitgegeven op de keten.

Tokenomics en Binance Launchpool Status

Details tokens

• Token Naam: Notcoin (NOT)
  • Maximum aantal tokens: 102.719.221.714 NIET
  • Oorspronkelijke circulerende voorraad: 102.719.221.714 NIET (100% van maximale tokenvoorraad)

Launchpool Mijnbouw Details

• Totaal Mijnvolume: 3.081.576.651 NOT (3% van maximale tokenvoorraad)
  • BNB Mijnpool: Totale mijncapaciteit van 2.619.340.153 NOT (85%)
  • FDUSD Mijnpool: Totale mijnbouwcapaciteit van 462.236.497 NOT (15%)
  • Mijnperiode: Van 00:00 UTC op 13 mei 2024 tot 00:00 UTC op 16 mei 2024.

Hoe Notcoin Game werkt

Notcoin werkt volledig via de Telegram-toepassing, zonder de noodzaak van een officiële cryptocurrency portemonnee, handelsrekening of transactiekosten, waardoor het zeer eenvoudig te gebruiken is. Het uitgangspunt van het spel is eenvoudig: spelers tikken op hun telefoonscherm om Notcoin te “mijnen” en te verzamelen. Elke nieuwe speler in het spel ontvangt 2.500 NOT tokens, terwijl Telegram Premium abonnees 50.000 NOT tokens ontvangen om hun spelervaring te beginnen.

Speldynamiek en spelersprikkels

Het spel maakt gebruik van een energiesysteem, waardoor het aantal NOT tokens dat spelers in één keer kunnen verdienen beperkt wordt. In het begin beloont elke tik de spelers met 1 NOT en ze kunnen blijven spelen totdat ze de bovengrens van 1000 NOT tokens hebben bereikt, waarna ze moeten wachten tot hun energie weer is aangevuld. Om meer te verdienen, kunnen spelers investeren in “boosters”, die de energiecapaciteit en het aantal verdiende Notcoin per tik tijdelijk verhogen.

Extra functies

Er zijn extra functies geïntegreerd om de betrokkenheid van spelers te behouden. Af en toe verschijnt er een raketpictogram dat de turbomodus activeert, waardoor spelers extra NOT tokens kunnen verdienen zonder energie te verbruiken. Spelers kunnen hun inkomen ook verhogen door eenvoudige taken uit te voeren, zoals referrals, wat een van de makkelijkste manieren is om meer NOT tokens te verdienen. Bovendien kan het lid worden van teams of het vormen van teams competitieve voordelen bieden, waardoor spelers of groepen het tegen anderen kunnen opnemen. Als spelers verschillende taken voltooien, gaan ze door verschillende divisieniveaus – van brons tot diamant – waardoor het spel nog competitiever wordt.

Strategische groei en betrokkenheid van de gemeenschap

Deze structuur houdt spelers niet alleen betrokken, maar stimuleert ook strategisch denken en interactie binnen de gemeenschap. Door deze elementen te integreren, gaat Notcoin verder dan traditionele mobiele games om cryptocurrency en digitale economie concepten op een leuke en interactieve manier aan spelers te introduceren. Door innovatief gebruik te maken van het Telegram-platform zet Notcoin een nieuwe standaard voor mobiele cryptospellen.

Sentiment cryptogemeenschap ten opzichte van Notcoin

De snelle opkomst van Notcoin heeft discussies aangewakkerd over de authenticiteit ervan, met gemengde meningen binnen de cryptocurrency gemeenschap. Scepsis en optimisme zijn normaal bij opkomende projecten.

Redenen voor voorzichtigheid tegenover Notcoin:

• Het Notcoin-team heeft geen uitstekende staat van dienst en duidelijke langetermijndoelen, wat twijfels oproept over hun vermogen om beloften waar te maken.
  • Vanaf januari 2024 zijn er nog geen echte tokens uitgegeven, dus de in-game valuta heeft geen werkelijke waarde, waardoor de twijfels over de verwezenlijking van de beloofde cryptocurrency toenemen.
  • Er is bezorgdheid dat het gebruik van bots of valse accounts de spelersstatistieken kan opblazen.
  • De verwijzings- en bonusstructuur lijkt op een piramidespel, hoewel dergelijke systemen niet ongewoon zijn op het gebied van games en cryptocurrency.

Redenen voor optimisme over Notcoin:

• Notcoin heeft steun gekregen van prominente deelnemers in het blockchain-ecosysteem, zoals TON Labs en de TON Foundation, wat de geloofwaardigheid verhoogt.
  • Door de openheid van de spelcode kunnen ontwikkelaars de functionaliteit bekijken en controleren, wat de bezorgdheid over frauduleuze activiteiten helpt te verminderen.
  • De grote interesse van cryptocurrency beurzen in het opkomende token suggereert dat ze geloven in de potentiële levensvatbaarheid ervan.
  • Het spel heeft wijdverspreide populariteit verworven zonder betaalde reclame, wat duidt op echte betrokkenheid en interesse van gebruikers.

Conclusie

Op dit moment is de opkomst van meme coins een belangrijke manier geworden om de opsluiting van publieke keten-ecosystemen te doorbreken. Hoewel het TON ecosysteem zich nog in een vroeg stadium bevindt, staat het ontwikkelingspotentieel ervan, gesteund door de enorme gebruikersbasis van Telegram, buiten kijf. Vergeleken met de ontwikkeling van TVL in de ecosysteemprojecten, kunnen memes gemakkelijker de populariteit op korte termijn aanjagen.

Over het geheel genomen heeft het Notcoin-project, gesteund door de officiële goedkeuring van TON en met een grote gebruikersbasis, het potentieel om een meme muntkeuze voor het doorbreken van de behuizing. Het risico ligt echter in het huidige gebrek aan duidelijkheid in de tokeneconomie. Met meer dan $20 miljoen aan NFT’s in omloop vóór de secundaire notering, is er aanzienlijke verkoopdruk bij de notering. Toch wordt op basis van de fundamentals aangenomen dat het project potentieel heeft op de middellange termijn.